Ortodonti

Tedavilerimiz - Ortodonti

Ortodonti

Dişleriniz çapraşık veya aralarında boşluklar mı var? Ya da çenelerinizin ve dişlerinizin konumunda memnun değil misiniz? Bütün bu sorunların çaresi artık Ortodontik tedavi ile çok kolay bir şekilde çözülebilmektedir.

Çeşitli ortodontik tedavi yöntemleri ile dişleriniz ve çeneleriniz olması gerektiği konum ve şekle getirilerek hayalinizdeki görünüm ve gülümsemeye kavuşabilirsiniz.Üstelik gelişen teknoloji sayesinde ortodontik tedaviyi her yaştaki hastalara uygulayabilmekteyiz. Artık Ortodontik tedavi için hiçbir zaman geç değil.

Ortodonti ile hangi sorunlar düzeltilebilir?

• Dişlerdeki çapraşıklıklar
  • Dişler arasındaki boşluklar
  • Çene,yüz ve dudak uyumsuzlukları
  • Kapanış bozuklukları

Ortodontide yaş sınırı nedir?
Sağlıklı dişeti ve kemik yapısına sahipseniz ortodontik tedavi herhangi bir yaşta yapılabilir. Koruyucu ortodontik tedavi denilen tedavileri özellikle 8-15 yaş grubu çocuklarda yapılmaktadır. Ortodontik tedaviye başlamadan önce çocuğun sürekli dişlerinin tamamının çıkması gerekir. Sürekli dişler 6-7 yaşlarında çıkmaya başlar ve 12-14 yaşlarına kadar devam eder. Bu nedenle ortodontik tedaviye 12 yaşından sonra başlanması gerekir.

Ortodonti Tedavi sırasında nelere dikkat etmem gerekir?
Ortodontik tedavi gören insanların ağız hijyenine daha fazla dikkat etmeleri gerekir. Braket takılı olan dişlerde daha fazla yiyecek birikimi olur. Eğer dişlerden ve braketlerden plak temizlenmezse dişeti hastalığı, çürüme ve kötü nefese yol açarlar.

Bunun için ;

• Yumuşak uçlu diş fırçası kullanımı öneriir. Özel ortodontik fırçaların kullanılması da yararlı olur.
  • Diş ipi kullanımı günde en az 1 kere olacak şekilde tekrarlanmalıdır.Braketler varken diş ipi kullanmak mümkün değilmiş gibi gözükse de, bu işlem kolayca yapılabilir ve gereklidir.
  • Arayüz fırçası (Interdental fırça) kullanımı: Ağız hijyeninizi sağlamak için size yardımcı olacak diğer bir yardımcı materyal ise interdental fırçadır. Braket,tel ve dişlerin aralarını temizlemek için idealdir.