Ağız Diş ve Çene Cerrahisi

Tedavilerimiz - Ağız Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi bölümümüzde, ağız içerisindeki tüm yumuşak dokuların (dil, yanak, dudak, tükürük bezleri vb.) dişlerin, çenelerin ve çene ekleminin her türlü rahatsızlığının ve hastalığının teşhisi ve cerrahi tedavileri gerçekleştirilir.

Çene kistlerinin en çok oluşma nedeni enfeksiyon ve gömülü dişlerdir. Diş çürükleri sonrasında bakteriler ilerleyerek diş kanalı yoluyla kemiğe ulaşır. Dişin kök ucundaki kemik eriyerek yok olur ve bu bölgede bakteri istilasına yanıt olarak granulasyon dokusu denilen bir nevi bariyer görevi gören bir doku oluşur. Bu dokunu görevi bir bakıma bakterileri durdurmak ve ilerlemesini engellemektir. Fakat dişe tedavi yapılmadığı ve bakteri gelişi devam ettiği sürece yok olan kemik alanı sürekli genişler ve büyük boyutlara ulaşır. Bu tür durumlarda hastalar pek rahatsızlık, ağrı hissetmez. Tekrar enfeksiyon oluşup ve şişinceye dek veya bazı anatomik noktalara baskı ve ağrı olana kadar kistler sessizce gelişme imkanı bulur. Bu süre birkaç ay veya birkaç yıl arasında değişir. Bu süre sonunda ise sıklıkla çene kemiğinde ve yüzde kalıcı hasar ve deformasyonlar kaçınılmaz olmaktadır. Tüm kistlerde en büyük risk erken müdahale edilmediğinde çevre dokularda büyük hasara neden olmaları ve bazı durumlarda kansere dönüşebilmeleridir.

Üst çenede arka dişlerin üzerinde kemik içinde sinüs denilen boşluklar bulunur.Üst azı dişleri çekildiği zaman veya sinüzit gibi durumlar sonucunda bu boşluklar aşağı doğru sarkar ve kemik miktarı azalır. Bazı durumlarda implant yapacak kadar kemik miktarı kalmayabilir. Böyle durumlarda eksik olan kemik kısmının sentetik kemik tozları ile doldurulma işlemine sinus lifting denir. Bu işlem açık yada kapalı teknik olmak üzere iki şekilde yapılır. Hangi işlem türünde yapılacağına mevcut kemik miktarına göre çene cerrahı karar verir. Sinüs lifting ile implant tedavisi yapılamayacak olan hastalara implant tedavisi uygulanabilir. Bu işlem ile istenilen genişlik ve yükseklikte kemik elde edilir. Sonrasında uygulanan implantlarla hastanın diş eksikliği tedavi edilir. Otojen Kemik Grefti Aşırı kemik erimesi olan veya implantın üzerine yapılacak kaplamanın çok uzun olacağı durumlarda kemik miktarını artırmak için kullanılan tekniktir. Büyük miktarda kemik oluşturulmak istendiğinde karşılaşılan en büyük problem kemik greftinin vücut tarafından reddedilmesidir. Kişinin kendi kemiğinin kullanılması bu riski azaltır,başarı şansını artırır.

Apikal - Kök Rezeksiyonu
Apikal rezeksiyon, dişin kemik içinde bulunan kök ucundaki iltahaplı kısmın cerrahi olarak alınması işlemidir. Bazen dişe yapılan kanal tedavisi, iltahabın giderilmesinde tek başına yeterli olamaz, kök ucundaki apse ve kemik yıkımı büyümüye devam eder . Böyle bir durumla karşılaşınca cerrahi olarak hasarlı dokunun ve kök ucunun alınması gerekebilir. Apikal Rezeksiyon hangi durumlarda yapılır? Diş kökünde kist oluşan vakalarda, Diş kökünün yapısal veya şekilsel bozukluğu nedeniyle kanal tedavisi'nin tam yapılamaması, Diş üzerinde çıkarılamayan bir restorasyonun varlığı nedeniyle kanal tedavisi yapılamaması, Kanal Tedavisi sırasında alet kırıldıysa, kırılan aletin mutlaka çıkarılması gerekiyorsa, aleti çıkarmak amacıyla, Yapılmış kanal tedavisine rağmen hastanın ağrısının devam ettiği durumlarda, Diş kökünün kemik içerisindeki 1/3 uç kısmının kırılması durumlarında.

Sentetik Kemik Grefti
Kemik eksikliği olan bölgelerde kemiği eski haline getirmek için en sık uyguladığımız teknik sentetik kemik tozları ile greftlemedirBu tür kemik greftleme işlemi implant yapımı ile aynı anda veya implant yapımı öncesinde uygulanabilir.